Idrott och tävlingar

Senast uppdaterad: torsdag 7 april 2016

Relaterat: 1940-1949, Övningskompaniet, Rosersberg  | 0 kommentarer

Den 6 april 2016 var det dags för veckobesöket på Krigsarkivet igen. Den här gången hade jag beställt fram ”Inkommande order från 1944”.  Något som var populärt var att komma till InfSS och använda skolans skjutbanor och även terrängen för skjutningar. Skytteföreningar, Hemvärn och även andra regementen använde skolans skjutbanor och övningsfält för skjutningar. 1944 var svenska mästerskapet i skytte och Rikshemvärnstävlingen förlagt till InfSS.

I mitten av 1940-talet hade skolan önskemål om att få en egen gymnastikhall. Planerna att bygga om den gamla ladugården fanns. Från Kasernbyrån konstaterade man att bygga om skulle bli dyrare än att bygga nytt. En ritning togs fram på en gymnastikhall som aldrig blev byggd.

Rikshemvärnstävlingen 1944.

Gymnastikhallen som inte blev byggd.

Kommentarer inaktiverade.