10 år med projektet & ny hemsida

Senast uppdaterad: tisdag 6 september 2016

Relaterat: Projekt  | 0 kommentarer

Den 18 augusti passerade vi 10 årsdagen för projektets startande.

Under de gångna åren har vi haft glädjen att träffa och prata med personer som arbetat på, gjort värnplikten vid eller på annat sätt levt och verkat i anslutning till skolan. Vi har ibland annat besökt arkiv, museer, bildsamlingar och varit med om en återträff av värnpliktiga från 1959-1960 års övningskompani.

Åren har varit mycket givande och lärorika med en hel del arbete, och tiden då den första idén kring projektet dök upp i oktober 2000 känns lite kusligt avlägsen.

Vi vill rikta ett stort tack till alla er som på något sätt bidragit till projektet under dessa år. Att få höra eller läsa era redogörelser eller titta i era bildsamlingar har varit mycket intressant. Ni hjälper projektet att rulla framåt genom att hålla intresset vid liv.

Vi vill även tacka er besökare som hjälper till att höja motivationen.

Uppdaterat innehåll för en ny hemsida

Med det sagt fortsätter vi arbetet och har sedan början på året fram till förra veckan gått igenom och märkt upp samtliga artiklar. Detta för att du som besökare lättare ska kunna hitta innehåll som passar dig. Märkningen betyder att du nu kan använda menyerna i artikel- respektive pressartikelarkiven och hitta innehåll baserat på årtal, plats eller ämne.

Märkningen är även nödvändig i arbete med den kommande hemsidan där vi ändrar om innehållets uppdelning. Där den nuvarande hemsidan är uppdelad efter innehållets typ (artikel, film, bild etc.) är nästa version uppdelad efter kategori (organisation, materiel, personer, områden, utbildning etc.).

En uppdelning hemsidan tidigare haft men som ändrades på grund av innehållets mängd (eller brist på). Med det nuvarande innehållet och framför allt den höjda tekniska kunskapsnivån justerar vi hemsidan till en mer besökarvänlig struktur. Publiceringen sker någon gång under 2017.

Så är du intresserad av skjutskolan med dess personer, verksamhet och materiel hoppas vi att du fortsätter att följa utvecklingen!

Bild på en rostig skylt, texten knappt synlig.

Varning Skarpskjutning pågår. Förbjudet att passera. En rostig gammal skylt, någonstans i Rosersbergs skogar. Foto: Sven Svensson

Kommentarer inaktiverade.